23 Mayıs 2024
MEDYA OKURYAZARLIĞI PROJEMİZİ YAPTIK

Avrupa Birliği Erasmus+ kapsamındaki Medya Okuryazarlığı ve Sahte Haberlerle Mücadele Etme Politikaları projesinin ilk etabı gerçekleştirildi. Çeşitli alanlarda derslerin verilip eğitimlerin yapıldığı programa 32 üniversite öğrencisi katıldı.

23 Mayıs 2024

Avrupa Birliği Erasmus+ kapsamındaki Medya Okuryazarlığı ve Sahte Haberlerle Mücadele Etme Politikaları projesinin ilk etabı gerçekleştirildi. Çeşitli alanlarda derslerin verilip eğitimlerin yapıldığı programa 32 üniversite öğrencisi katıldı.

Avrupa Birliği Erasmus+ kapsamındaki Medya Okuryazarlığı ve Sahte Haberlerle Mücadele Etme Politikaları projesinin ilk etabı gerçekleştirildi. Çeşitli alanlarda derslerin verilip eğitimlerin yapıldığı programa 32 üniversite öğrencisi katıldı. 

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafından düzenlenen program, Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA), Teknoloji Kültür Sanat ve Gelecek Oluşumu Derneği ile Kuzey Makedonya’dan Türk Gençlik Kulübü ortaklığıyla 19-22 Mayıs 2024 tarihlerinde Mardin Artuklu Öğretmenevinde yapıldı. Uluslararası katılımla düzenlenen projede iki gün boyunca medya, bağımlılık ve proje yazımı konularında dersler verilirken, gençler Mardin’in tarihi ve doğal güzelliklerini de gezip görme fırsatı buldu. Üç etaptan oluşan projenin ikinci etabı Antalya, üçüncüsü ise İstanbul’da yine üniversite öğrencileri ve alan profesyonellerinin katılımıyla düzenlenecek. 

Algı ve propaganda nedir? 

Medyanın gençler üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmek ve onların medya okuryazarı olarak yetişmesini amaçlayan proje çerçevesinde “Medya Okuryazarlığı ve Algı” başlıklı derste ÖNDER Kurumsal İletişim Koordinatörü Emine Dolmacı, gençlerle tecrübelerini paylaştı. Dolmacı, iletişim ve algı kavramını tarihçesi ve pratik örnekleriyle birlikte aktardı. Daha sonra propaganda kavramının tarihsel kökenleri ve günümüzdeki karşılığı üzerinde duruldu. “Doğru Habere Nasıl Ulaşılır?” başlıklı oturumda ise haberler ile sosyal medya içerikleri, fotoğraflar ve videoların dili, üslubu ve mesajı üzerinde duruldu. Güvenilir kaynakların takip edilmesi, çeşitli kaynaklardan haberin doğrulanması ve zaman yönetiminin doğru yapılması aktarıldı. 

Proje yazıp sundular

Yeşilay desteğiyle yapılan Bağımlıkla Mücadele oturumundan sonra, proje eğitmeni Muhammed Halid Durmuş “Proje Yazım ve Yönetim Aşamaları” üzerine gençlerle bir atölye yaptı. Proje yazımı ve aşamaları konusundaki sunumdan sonra proje hazırlama bölümüne geçildi. Gençler, 6 ayrı grup halinde belirledikleri bir konu üzerine proje hazırlayarak arkadaşlarına sunum yaptı. Eski Mardin ve Midyat gezisi, Mardin Valiliği ziyareti ve toplu fotoğraf çekimi ile program son buldu. 

 

 

Paylaş

DİĞER HABERLER