Öğrencilere kültürel, sosyal ve dini bilinç kazandırmayı amaçlayan, çeşitli etkinlikler ve atölye çalışmalarını içeren Aşina Projesi yeni döneme başladı. Sosyal dayanışma, liderlik, kültürel ve dini bilinç, takım çalışması, sanatsal ve fiziksel gelişim kazanımları hedeflenen çalışmada yapılan puanlamaya göre katılımcı gençlere ödül verilecek.
Öğrencilere kültürel, sosyal ve dini bilinç kazandırmayı amaçlayan, çeşitli etkinlikler ve atölye çalışmalarını içeren Aşina Projesi yeni döneme başladı. Sosyal dayanışma, liderlik, kültürel ve dini bilinç, takım çalışması, sanatsal ve fiziksel gelişim kazanımları hedeflenen çalışmada yapılan puanlamaya göre katılımcı gençlere ödül verilecek.
Öğrencilere kültürel, sosyal ve dini bilinç kazandırmayı amaçlayan, çeşitli etkinlikler ve atölye çalışmalarını içeren Aşina Projesi yeni döneme başladı. Sosyal dayanışma, liderlik, kültürel ve dini bilinç, takım çalışması, sanatsal ve fiziksel gelişim kazanımları hedeflenen çalışmada yapılan puanlamaya göre katılımcı gençlere ödül verilecek.
Aşina Projesi, ikinci dönem açılışını ÖNDER Genel Merkezinde yapılan programla gerçekleştirdi. Programa İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı ve İHAMER Başkanı Ahmet Yapıcı da katıldı.
Anadolu’da bir hayır kapısı açılacak
Açılışta konuşan ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, ÖNDER olarak okullara bakış açısının sadece proje okulları veya adrese dayalı okullarla sınırlı olmadığını, hepsini kucaklayacak bir yaklaşımla çalışmaya gayret ettiklerini söyledi. İstanbul ilçelerinden seçilen adrese dayalı okullarla beraber yeni bir hamleye başladıklarını kaydeden Ceylan sözlerini şöyle sürdürdü: Biz projelerimizi önce İstanbul’daki okullarda çalışıyoruz, pişiriyoruz sonra bunu Anadolu’ya açıyoruz. Temel hedefimiz Türkiye genelinde 600 derneğimizle bu çalışmaları yürütmektir. Aşina’da da pilot uygulamayı gerçekleştirip Anadolu’nun dört bir yanında motivasyonu sağlamayı arzuluyoruz. Sizlerin liderliği Anadolu’da bir hayır kapısının açılmasını sağlayacak. Buradaki çıktılar Anadolu’nun tamamına yayılacak.
Dünyanın Türkiye’den umudu var
Seçilmiş ekiple birlikte uzun soluklu bir projenin ilk adımını atıyoruz. Burada şekillendirip bütün mezun derneklerimize açacağız. Türkiye’nin Önderleri İstanbul’da başladı, 42 ilde 5 bin 500 öğrenci ile uygulanıyor. Finans Genç projemiz de Anadolu’da uygulanıyor. Aşina projemiz de böyle olacak. İnşallah önümüzdeki sene bunu Anadolu’nun tamamına açacağımız bir projeye dönüştüreceğiz. İmam hatipler bundan önce nasıl Türkiye’nin son yüzyılını inşa ettiyse inşallah yeni Türkiye yüzyılını da inşa edecek. İslam coğrafyasına Filistin’e baktığımızda Türkiye’den beklentileri görüyoruz. Farklı coğrafyaların beklentisini görüyoruz. Dünyanın Türkiye’den umudu var. Bu umut da imam hatip öğrencilerimizdir. İnşallah bu samimi çaba sonuca ulaşacaktır.
Sivil toplumla çalışacağız
İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı ve İHAMER Başkanı Ahmet Yapıcı da tüm okullara yönelik bu tür projeleri gerçekleştirmeye çalıştıklarını belirterek, “Bütün projeksiyonların sınavlı okullara odaklandığı bir dönemde biz diğer okullarımızı destekleyerek aradaki makası kapatmak istiyoruz” dedi. Bir yılda 205 okul ziyareti yaptığını ve elindeki potansiyeli doğru yönlendiren kurumlarda çok iyi işlerin yapıldığına şahit olduğunu dile getiren Yapıcı, “Biz okullarımızda sadece akademik başarı değil, sosyal, kültürel ve insan kalitesini artırmaya dönük çalışmalar yapmak istiyoruz. Bunu da sivil toplumun gücünü yapımıza alarak yapmak istiyoruz. ÖNDER’le öğretmene, öğrenciye ve veliye dokunacak çalışmalar yapmak istiyoruz” diye konuştu.
7 alanda gelişim
İstanbul’daki ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik olarak başlatılan proje, atölyeler, film günleri, lider görüşmeleri, motivasyon konuşmaları gibi çeşitli alanlardaki çalışmalarla toplam 6 alanda gençleri desteklemeyi hedefliyor. Sosyal dayanışma başlığı altında öğrenciler arasında güçlü bir sosyal bağ oluşması ve toplumsal dayanışmanın artması amaçlanıyor. Liderlik becerileri ile öğrencilerin, liderlik ve sorumluluk duygusunu daha iyi anlayarak kendilerini geliştirmeleri öngörülüyor. Kültürel ve dini bilinç, takım çalışması, sanatsal ve fiziksel gelişim ile toplumsal katkı desteklenecek diğer alanlar arasında yer alıyor.