Onun Kimsesi Benim!

Onun Kimsesi Benim!


Projenin Adı:

ONUN KİMSESİ BENİM!

Proje Finansmanı:

Gençlik ve Spor Bakanlığı

Projede Yer Alan Kurumlar:

ÖNDER İmam Hatip Okulları Mezunları ve Mensupları Derneği

Gençlik ve Spor Bakanlığı, Proje ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Projenin Uygulanacağı Bölgeler:

Sivas, Konya, Zonguldak, Samsun, Kütahya, Erzurum, Van, Elazığ, Hatay, Gaziantep, Siirt, Gümüşhane, Malatya, Ağrı, Adıyaman, Diyarbakır, Giresun, Kırıkkale, Bingöl, Çankırı, Çorum, Amasya, Ankara, Tekirdağ, Yozgat, Kırşehir, Mardin.

Genel Hedef:

Bu projede yer alan İmam Hatip Liseli Öğrencilerle Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Çocuk Yuvalarında ki ‘kimsesiz’ çocukların koordinatör ve ilgili rehber öğretmenler vasıtasıyla iletişime geçmesi sağlanıp, abla/ağabey olarak ilgili çocuklar arasında sosyo-kültürel etkileşimi hedeflenmekte gençlerimizin topluma duyarlı ve toplumsal farkındalığı gelişmiş bireyler olmalarına katkıda bulunulacaktır. “Kimsesiz çocuklara” “kimsesiz” olmadıkları hissettirilerek toplumsal uyumlarına yardımcı olunacaktır.

Bu amaç doğrultusunda öncelikle 210 abla, 210 ağabeye rehberlik eğitimi verilecektir. Sonrasında 210 abla, 210 ağabey ile 420 kimsesiz çocuk manevi kardeş olarak eşleştirilecek ve 3 ay boyunca hafta sonu bir gün birlikte zaman geçirmeleri sağlanacak. Birlikte geçirilen zamanlarda resim, kitap okuma, manevi paylaşım vb. etkinliklerle kardeşliklerini pekiştireceklerdir. Böylece kardeşler arasında karşılıklı güven de geliştikten sonra projede aktif rol alan öğrenciler, yuvada kalan çocuklar, koordinatörler ve Çocuk Yuvası görevlileri olmak üzere toplam 903 kişi İstanbul’a getirilecektir. İstanbul’da 2 gün kalınacaktır. 1. gün tarihi mekânların gezisi, kültürel ve sosyal faaliyetler gerçekleşecek, 2. gün ise, tüm katılımcıların eşliğinde İstanbul’un bir tepesinde uçurtma şenliği yapılacaktır. Böylelikle Türkiye’nin dört bir yanından gelen öğrenciler ve çocukların birbirleriyle kaynaşmaları ve bu kültürel zenginlikten istifade etmeleri sağlanacaktır.

Proje sonunda liseli öğrencilerimizin sorumluluk bilinci ve çevre duyarlılıkları gelişirken aynı zamanda İstanbul’da birçok kültürel faaliyette bulunma imkânına sahip olacaklardır. Kimsesiz çocuklarımızda Türkiye’de kendileri gibi birçok çocuk olduğunu ve artık yalnız olmadıklarını, onlara “kardeşim” diyen bir el olduğunu anlayacaklardır. Türkiye’nin dört bir yanından gelen gençler ve çocuklar başka bölgelerden gelen gençlerle ve çocuklarla tanışma fırsatı bularak Türkiye’deki Doğu-Batı kültür sentezi imkânı oluşacaktır. Ayrıca tüm gençler ve çocuklar birbirleriyle tanışarak toplumsal iletişim ve uyuma ilk büyük adımı İstanbul’da düzenlenecek kardeşlik programıyla atacaklardır.

210 abla, 210 ağabey, proje sonrasında da edindikleri kardeşlerle görüşmeyi sürdürecekler ve bu proje diğer gençlere de örnek olacaktır, Çocuklarımız da onlara destek olacak insanların varlığını bilecek, edindiği sosyal ve kültürel birikim sayesinde gelecek için hayallerini daha geniş, daha faydalı ve daha inançlı kurabilecektir. Toplumun gerisine itilmiş, sosyal yaşamın dışında kalmış çocuklar bu proje sayesinde toplumla bağ kurabilecek, olumlu ve güzele şahit olan çocuk gelecekte de olumlu ve güzel şeylere adım atacaktır. Gençler ve çocuklar bu proje ile ortak bir amaç etrafında toplanabilecek ve karşılıklı hoşgörü sağlanacaktır. Ayrıca “kimsesiz ve sahipsiz” olarak görülen çocuklara “kimsesiz ve sahipsiz” olmadıkları hissettirmiş olunacaktır.