Kitapla Cehalete Meydan Okuyorlar

Kitapla Cehalete Meydan Okuyorlar


Şems-i Tebrizi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde 2015 yılında “Meydan Okuyoruz Cehalete” diyerek yola çıkan 'Kitap Dostları Topluluğu Projesi' kapsamında kitap okumak öğrenciler için hayatın içinden bir davranış, bir kültür haline geldi.

Selçuklu Şems-i Tebrizi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde 2015 yılından bu yana uygulanan Kitap Dostları Topluluğu Projesi öğrencilerin kitaba olan ilgisini artırdığını ifade eden Okul Müdürü Ahmet Ali Çiftçi, bin öğrencinin bir yılda 17 bin kitap okuduğunu söyledi. 

OKULA TEVECCÜH HER YIL ARTIYOR

Okulun 1000 öğrenciyle eğitim-öğretime devam ettiğini ifade eden Çiftçi, “Okulda 32 derslik, 1 çok amaçlı salon, 1 zekâ oyunları atölyesi, 2 fen laboratuvarı ve 1 kantin bulunmaktadır. Okul bahçemizde çeşitli spor alanları mevcuttur. Selçuklu Belediyesi tarafından donatılan ve yaklaşık 7000 kitabın bulunduğu okul kütüphanemiz tüm gün öğrencilerimize hizmet vermektedir.   Her yıl 9. sınıf öğrenci kontenjanımız artmakla birlikte TEOG taban puanımız da yükselmektedir. TEOG taban puanımız 2014 yılında 188,870, 2015 yılında 275,942 iken 2016 yılında 329,487 olmuştur. Her geçen yıl öğrenci ve velilerin okulumuza ilgisi artmaktadır. 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında okulumuzdan mezun olan 268 öğrenciden 75 öğrencimiz üniversiteye yerleşmiştir. Bu öğrencilerimizin tercihleri genellikle İlahiyat, Mühendislik, Öğretmenlik, Sağlık ve Adalet programlarına yönelik olmuştur.”diye konuştu.

KİTAP DOSTLARI TOPLULUĞU PROJESİ TÜRKİYE'YE ÖRNEK OLUYOR

“Kitap Dostları Topluluğu” projesi hakkında da bilgi veren Müdür Çiftçi, “Meydan Okuyoruz Cehalete sloganıyla yola çıktığımız bu projeyle, kitap dostu öğrencilerimiz her yıl söyleşi, panel, TV programları, sinema, tiyatro, konser, yemek ve il dışı gezi gibi çok çeşitli etkinliklere katılmaktadır. Bu proje, aşılabilecek bir çıta belirlenerek, ilgilerini çekecek çeşitli ödüllerle öğrencilere kitap sevgisi ve kitap okuma alışkanlığı kazandırma temelinde okul başarılarını da artırmaya yönelik bir çalışma. Amacımız kitap okumayı seven, okuyan, düşünen sorgulayan okul kültürü oluşturmak.” şeklinde konuştu.

ÖĞRENCİLERDE AİDİYET VE ÖZGÜVEN GELİŞİYOR

Sadece okuyan değil okuduğunu uygulayabilen öğrenciler yetiştirme amacında olduklarının altını çizen  Çiftçi, “Öğrencilerimizin sosyalleşmesi ve öğrendiklerini diğer arkadaşlarıyla paylaşabilmesini yoğun şekilde görüyoruz.  Öğrencilerde çocuklarda kendine saygı, aidiyet ve özgüven duygusu gelişiyor. 1000 kişilik okulda 350 kişi listede kalabiliyor. Ayrıca kütüphaneden faydalanan öğrenci sayısında artış oldu. Projeden sonra kütüphaneden faydalanan kişi sayısında ve kitap sayısı en az iki kat arttı.  Bir yılda öğrenci başına düşen kitap okuma oranı 17 olduğunda yılda 17 bin kitap okunuyor. Yazarlarla buluştukça okumadan öte yazmaya da başlıyor.  Bu proje yakını bu okulda olan öğrenciler heveslenip buraya gelmesinde etkidi oluyor. Okul olarak da topluluk olarak da bir çekim merkezi olma mücadelesi veriyoruz. Hedefimiz bizi biz yapan değerlere sahip çıkmaktır. Amacımız ilme talip olan üreten gençler yetiştirmektir. Kitapla yetişen nesiller başarı dolu bir geleceğe koşan bireyler olacaktır." dedi.