İmam Hatip Okulları Yeni Bir Medeniyet İnşasıdır!

İmam Hatip Okulları Yeni Bir Medeniyet İnşasıdır!


İmam Hatip Liseleri ülke gündeminin her zaman en tartışmalı konularından birisi oldu. 28 Şubat süreciyle kapatılma noktasına gelen İmam Hatip Liselerine giden öğrenci sayısında büyük artışlar yaşanıyor. Sadece İzmir’de bu okulları tercih eden öğrenci sayısı 30 bini aştı. Bu okullar neden tercih ediliyor? İMHAD hangi amaçlar için kuruldu? Ege Lobisi`nden Süheyla Paksoy’un sorularını cevaplayan İMHAD Başkanı ve ÖNDER 5. Bölge Koordinatörü Burhanettin Kansızoğlu İmam Hatip Liseleri ve gelinen süreci anlattı.  

 

Konuya İMHAD’tan başlamak istiyorum. Hiçbir Okulun Derneği yok ama İmam Hatiplilerin var. Neden böyle bir örgütlenmeye ihtiyaç duydunuz? Dernek ne zaman kuruldu? Amacınız nedir?

 

İMHAD İzmir’de 2005 yılında kuruldu. Hiçbir okulun bir derneği yok iken İmam Hatip okullarının bir derneği olmasının çok çeşitli sebepleri var. Biz bu okullar ve içerisinde yetişen çocuklarımızla ilgili sorumluluk hissediyoruz. İlk kuruluş amacı, mezunların bir araya gelerek görüşmesini sohbet etmesini sağlamaktı. Ancak, 2009 yılından sonra derneğimize farklı bir vizyon kazandırmaya çalıştık.

 

YENİ TÜRKİYE`NİN İNŞAASINDA GÖREV ALACAK NESİLLER

 

2009 yılından sonra gerçekleşen bu değişimin nedeni nedir?

 

Derneğimizde 2009 yılında yapılan yönetim değişikliği ile İMHAD sadece mezunlar ile değil İmam hatip öğrencileri ile de ilgilensin, yeni okullar açalım bununla ilgili yeni kültürel faaliyetlerde bulunmayı amaçladık. Dolayısı ile 2009 yılından sonra büyük bir makas değişikliği yaparak öğrenci faaliyetleri üzerinde yoğunlaştık. 2009 yılından itibaren proje merkezli çalışmaya başladık. Her 4-5 ilimizi bir bölge olacak şekilde ele aldık. Ülkemiz genelinde 13 bölge oluşturduk ve bu şeklinde hizmet veriyoruz. Bu kapsamda da eğitim kalitesi ve sosyal aktivitelerin arttırılması için çalışmalar yapıyoruz. Öğrencilerin kültürel faaliyetlerde bulunması için imkan ve finans kaynakları sağlıyoruz.

 

İnsanlarımızın bu okullardaki beklentilerine karşılık vermeye çalışıyoruz. Türkiye genelinde 4 yüze yakın mezun ve spor kulübü derneğimiz var. Bunlar, İmam Hatip öğrencilerinin daha iyi yetişmesi için çalışıyorlar. Bununla ilgili finans kaynağı buluyorlar. Bizler hiçbir siyasi hedefi ve beklentisi olmadan bazı yapılar gibi öğrencileri kendi amaçlarımız için kullanmak maksatlı bir hizmet yapmıyoruz. Ülkesine faydalı, hedefleri olan, vizyon sahibi yeni nesiller yetiştirmek için uğraşıyoruz. Bunun sadece okuldaki ders eğitimi ile olmasının mümkün olmadığının, kültürel faaliyetler ile sosyal etkinlikler, sosyal sorumluluk projeleriyle yapılması gerekliliğinin farkında olarak, özellikle sosyal sorumluluk projeleri üzerinde çalışıyoruz. Ülkesi ve kendisiyle ilgili hedefleri olan bu konuda sorumluluk hisseden vizyon sahibi, Yeni Türkiye`nin inşasında görev alacak nesiller yetiştirmeye çalışıyoruz.

 

YAŞAMA YÖN VEREN PROJELER

 

Bu kapsamda hangi çalışmaları yaptınız?

 

2012 yılı sonu itibari ile sadece gençlerle ilgilenecek bir yapılanma, dernek daha kurmayı hedeflemiştik. Bu amaçla Gençlik ve Spor Kulübü`nü kurduk. Gençlik ve Spor Kulübü Derneğini kurar kurmaz bir proje aldık. "Yaşama Yön Veriyorum" projesi. Projede öğrencilerin hayatlarına kendilerinin yön vermesini, ancak bu yön verilişinde Kur`an merkezli bir yön veriliş olmasını amaçladık. Projeyi 1 yıl boyunca sürdürdük. 25`i kız, 25`i erkek olmak üzere, 50 öğrencimizin istifade etmesini sağladık. Haftanın 3 günü devam eden eğitimlerimizde; Beden dili, diksiyon, kriz yönetimi vs. gibi 22 değişiklik konuda eğitim verdik.

 

2016 yılında hangi projeleri ve çalışma programlarını düşünüyorsunuz?

 

2016 yılı içerisinde, geçen yıl biten "Yaşama Yön Veriyorum Projesinin" ikinci ayağını yapmayı planladık ve bunun için Gençlik ve Spor Bakanlığına bir üst eğitim projesi hazırladık. Projemize de "Bosnayı görmek, yaşamak ve dokunmak" adını verdik. Bu kapsamda gençlere iyi bir lider nasıl olurun yanısıra atalarımızın at sırtında gerçekleştirdikleri medeniyet götürme ve yayma çabalarının O topraklarda yaşayan, kültürel bağlarımızın olduğu bu insanların bizlerden Türkiye’den beklentilerinin neler olduğunu öğrenmek istedik. Bu proje kapsamında öğrencilerimizin 3-4 aylık eğitim almalarını planlıyoruz. Bu eğitim kapsamında Okçuluk derslerinin yanı sıra hipnotik dil kalıpları, daha etkin konuşma eğitimleri verilecek. Ayrıca Bosna’da ki üniversite ve İmam Hatip ayarında okullardan liderlerimiz ve sözünü ettiğimiz diğer konularda 7 günlük bir eğitim almalarını da sağlamış olacağız.

 

İHL`DE KİLİSE GİBİ DİN EĞİTİMİ VERİLMİYOR

 

Nasıl bir nesil yetiştirmeyi hedefliyorsunuz?

 

Aslında İmam Hatip bir okul değildir. Yeni bir neslin inşaası için bir eğitim tarzıdır. Bir medeniyet inşaasıdır. Din sadece din okullarında okutulan,  bugün Avrupa’da ki gibi yani kilise okullarındaki gibi bir din eğitimi olması mümkün değil. Çünkü Kuran da bize bunu emretmiyor. Dini bilgilerin tüm ilimler ile birlikte okutulması gerekir. Osmanlı dönemindeki medreselerde tıp ilmi ile din ilmi eğitimi aynı medrese içerisinde birlikte verilirdi. Bizim amacımız yeni Türkiye`nin oluşumunda etkin rol alacak, dindarlığı yobazlık derecesinde değil, kuran ve sünnet merkezli yaşayan, aynı zamanda bunu bir sonraki nesile aktarabilecek vizyonu olan bir nesil yetiştirmek. Bu nedenle liderlik vasfı olan öğrencileri eğitime alıyoruz. Öğrencilerimizde Karakter, dış görünüş, başarı vs gibi unsurlara bakıyoruz. Eğitimleri herhangi bir siyasi akım etkisinde,  siyasi perspektifte değil. Ülkenin geleceğini dizayn edebilen bir nesil yetiştirmek doğrultusunda veriyoruz. Geçen yılkı "Yaşama Yön Ver" projesindeki eğitimlerde Hazreti Peygamberin (sav.) liderlik özelliklerini öğrendiler. Fatih Sultan Mehmet gibi büyüklerimizin liderlik vasıflarını aktarıyoruz.

 

FARKLI YAŞAM TARZI VE SİYASİ GÖRÜŞLERDE İHL`Yİ TERCİH EDİYOR 

 

İHL’ ye giden öğrenci profilleri nedir? Neden bu okulları tercih ediyorlar?

 

İmam Hatip Okullarındaki öğrenci profiline baktığımızda; hayatın her kesiminde yaşayan, farklı sosyal yaşam tarzı ve farklı siyasi düşüncede insan var. İmam hatip okulları şu anda bir rehabilitasyon merkezi gibi vazife görmekte. İnsanlarımız bu okulları bu yüzden tercih ediyor. Örneğin oğlunu İmam Hatip okuluna vermiş Alsancak bölgesinde bar işleten bir velimiz bizi aradı. Oğlunun derslerine karşı biraz ilgisiz olduğunu belirterek bizim bu konuda yardımımızı istedi. Konuşmamız esnasında da kendisine neden oğlunuzu İmam Hatip okuluna verdiniz deyince; Oğlunun birisini uyuşturucu yüzünden kaybettiğini, bu oğlunun da öyle olmaması için İmam Hatip okuluna verdiğini, aslında kendisinin de dindar bir aile de büyüyüp sonra evden kaçarak böyle bir hayatın içine daldığını anlattı.